Privatträning och avancerad träning i grupp

Gårdagen var en riktigt grym dag. För igår var det dags för terminens första träningspass. Hela dagen gick jag och längtade och jag var full av förväntningar. Jag skulle vara på plats vid 15-tiden för att köra lite mitsar med Douglas innan det ordinarie passet började. Jag fick slipa teknikerna på mina raka slag och rundsparkar. Douglas röst ekar fortfarande i mitt huvud: ”Slappna av. Slappna av.” Och när jag väl slappnade av och bara gjorde det , så gick det mycket bättre. Slagen och sparkarna blev liksom mer naturliga och det kändes som att man inte gjorde åt med lika mycket energi.

Klockan 18 var det dags för nybörjargruppen att börja. Det var kul att se hur ett nybörjarpass kan se ut, och jag tyckte dom var riktigt duktiga och kämpade grymt bra. Något jag tyckte var väldigt kul var att det var såpass många tjejer som kom, och jag hoppas verkligen att dom kommer att fortsätta för det behövs. Dom kommer förmodligen märka, precis som jag, att när man väl har börjat så vill man inte sluta. Ju mer man tränar och ju mer man lär sig desto roligare blir det :)

 

Sen var det ju då dags för oss att få träna lite också. Och vi började uppvärmningen med IntuFlow, olika rörelser för att mjuka upp lederna. Efter det så sprang vi lite, gjorde lite knäböj, pummeling osv.
Sen fortsatte vi med det som vi har gjort på några tidigare träningar. Blockering höger sida mot krok följt av kontring med samma hand - dubbelslag, därefter lowkick. Förflyttning får vi inte glömma, det gjorde vi också och avslutade med ett rakt slag. Vi körde 5 minuters ronder, för att få upp antalet repetitioner och det var riktigt tugnt. Det var skitbra att jag körde med Douglas innan, för jag försökte verkligen tänka på det vi gjorde och på dom tipsen han gav mig, och ibland satt det rätt bra. Jag har fortfarande problem med tempot dock, ibland tappar jag allt när jag gör det lite för fort.. Men det kommer väl :)

Inte var det väl slut efter detta? Nejdå, lite fys sitter aldrig fel! Ett gäng olika övningar
som vi gjorde under 45 sek. Sjukt jobbigt, men såå gööött är det!

Jag trodde inte jag skulle kunna gå idag, men jag är faktiskt oförskämt pigg, inte en gnutta träningsvärk. Så överskottsenergin som jag satt inne på idag, tog jag med mig till gymmet, och vips, efter 5 km löpning på bandet så var den energin borta! Det var tänkt att jag skulle springa 5 km med högt tempo, men efter 3 km så dog jag.
Jag kanske trodde att jag var lite bättre tränad än vad jag är ;) Så jag fick sänka tempot lite, men sen drog jag på lite igen och tillslut så var dom där 5 km gjorda, och nu känns det såå skönt!

 

Satt och tänkte på det här med mat förut också. Jag har alltid haft svårt att äta för tätt inpå träning, för jag tycker att jag blir så tung när jag är mätt. Jag brukar alltså nästan alltid gå och träna hungrig, eller inte hungrig men tom i magen, vilket är helknasigt. För var är energin? Inte i mig i alla fall.. Igår var första gången på jättelänge som jag var alldeles lagom mätt inför träningen. Det var grymt! Aldrig
mer träna på tom mage :) Jag är glad att jag skrev matdagbok förra veckan, det fick mig faktiskt att tänka till lite grann. Man ska inte slarva med maten för det får man sota för!

 

På torsdag är det dags för nästa träningspass. Det ser vi fram emot!

Over and out.

Kommentera gärna inlägget:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln

-